środa, 14 grudnia 2016

Recenzja karmy Josera Miniwell

Od razu mówię, że nie jestem ekspertem ani nie znam się nawet dobrze na karmach dla psów. 
Psy dostają karmę dokładnie od 26.10, minęły prawie dwa miesiące, karma się kończy więc nadszedł czas żeby coś o niej napisać. 
Mogłam wybrać dowolną karmę dla psów firmy Josera, o tej firmie już kiedyś pisałam a dokładniej okilkunastu gramowych próbkach które wyjątkowo zasmakowały psom.

 

Cechy karmy Josera Miniwell według producenta: 

"Małe krokiety - idealna dla małych ras

JOSERA Miniwell, dzięki małym krokietom jest idealnym pożywieniem dla dorosłych psów małych ras. Kombinacja najlepszych składników gwarantuje zdrową skórę i lśniącą sierść. Zapobiega powstawaniu kamienia nazębnego.
» Szczególnie smaczna
» Redukcja powstawania kamienia nazębnego
» Zawiera Biotynę i cenne kwasy tłuszczowe dla zdrowej skóry"
 Jeżeli chodzi o wielkość krokietów to są one naprawdę małe jak widać na zdjęciach, porównywałam je ze 1 zł, 5 gr, 1 gr od każdej monety są mniejsze. Mini ma naprawdę malutki pyszczek i tą karmę wybierałam właśnie ze względu na nią. Oprócz tej karmy posiadamy jeszcze Brita ale on nie smakuje za bardzo oni jednemu ani drugiemu kudłaczowi. Co do redukcji powstawania kamienia nazębnego, to jest tak samo jak z zabawkami które ponoć mają go eliminować, może coś tam działa ale jak już to bardzo mało.

Opis produktu:

"JOSERA Miniwell jest suchą karmą przeznaczoną dla dorosłych psów małych ras, które mają specjalne wymagania. Wybrane najlepsze składniki gwarantują wysoką przyswajalność i strawność karmy.  Zawiera niezbędne kwasy tłuszczowe, które dbają o zdrową skórę i lśniącą sierść.  Zapobiega powstawaniu kamienia nazębnego.

<Wszystkie produkty JOSERA Super Premium cechują się:

Karmy zawierają wysokowartościowe, zdrowe i naturalne składniki, które nie są genetycznie modyfikowane
Bez dodatku konserwantów, sztucznych barwników i aromatów
Bez dodatku pszenicy soi, cukru i produktów mlecznych
Produkowane w Niemczech w kontrolowanych warunkach laboratoryjnych

Opakowania Josera Miniwell 4 kg oraz Josera Miniwell 15 kg posiadają praktyczny błyskawiczny zamek.

Pełnoporcjowa karma dla dorosłych psów"
 
 Z wysoką przyswajalnością i strawnością karmy było różnie, Bonus od szczeniaka je różne rzeczy i dzięki temu nie bardzo rzadko ma problemy żołądkowe u Mini natomiast wystarczy zmiana czegoś w żywieniu i już zaczyna się biegunka. Przez pierwszy tydzień Mini miała małe rewolucje żołądkowe oraz sierść jej bardziej wypadała. Dopiero po tygodniu organizm przyzwyczaił się do karmy,  biegunka ustała a sierść stała się lśniąca i nie wypadała już aż tak. 
Zamek błyskawiczny - jestem bardzo zadowolona, że ktoś o czymś takim pomyślał. Nienawidzę gdy karma się otwiera, trudno zamyka bądź wcale nie ma żadnego ułatwienia w zamykaniu.
 

 Skład

Na stronie mamy podany taki skład: mączka drobiowa, kukurydza pełnoziarnista, ryż, tłuszcz drobiowy, wysłodki buraczane, hydrolizowane białka drobiowe, minerały (trójpolifosforan sodu), drożdże, mączka z cykori.

Tak naprawdę nie powinnam się wypowiadać bo się nie znam, ale kilka słów od siebie jednak muszę dodać. Skład karmy jest raczej słaby, mączki, kukurydza, ryż to wszystko jest ale nigdzie nie ma słowa o mięsie drobiowym zamiast tego mamy tłuszcz drobiowy i hydrolizowane białka drobiowe. No chyba raczej słabo. 

Cena

Za 4 kg karmy Josera Miniwell zapłacimy 65 zł, natomiast za opakowanie 12 kg, 165 zł.
Według mnie cena jest trochę za wysoka, jak za taki skład wolę kupić Brita, 15 kg za lekko ponad 100 zł. 
4 kg tej karmy wystarczyły Bonusowi i Mini na około 2 miesiące.  
 

Podsumowując

Karma bardzo smakowała obydwu psom, z miski bardzo szybko znikała. Skład jest raczej słaby i  nieadekwatny do ceny. Opakowanie wykonanie starannie, jest porządne i raczej nic nie powinno się rozerwać, mnie osobiście odrzuca trochę kolorystyka ale nie jest źle. 
Karmę można zakupić na stronie: Josera - Sklep

 Dziękujemy firmie Josera za zaufanie.

Pozdrawiamy 
Patrycja&Mini&Bonus 

7 komentarzy:

  1. Co do składu mniej więcej dobre myślenie, źle napisane :p

    OdpowiedzUsuń
  2. Josera zawiera "mączkę drobiową" i to jest trochę problematyczny termin.Jest tego całkiem sporo, bo to mięso już po wysuszeniu i nadal jest na pierwszym miejscu. Jednak może być to mięso dobrej jakości, albo mięso bardzo słabe. I pozostaje nam tylko wierzyć, że producent nie strzelił sobie w kolano dodając złe mięso i produkty uboczne, bo cena jest wysoka. Martwi mnie też ilość białka, bo to 27. A karmy adult trzymają się na 23-25, więc trzeba uważać żeby psy się nie roztyły.
    Na plus to chyba jedynie malusie krokieciki jak dla kota :)
    http://prawiejakhusky.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi tam akurat zależy aby Mini jadła jakąś karmę i tyła, bo inaczej leciałybyśmy na jedzeniu domowej roboty a i tak nie zawsze jest czas :/ Tak czy siak, bardzo się cieszę, że jej to tak smakuje ;)

      Usuń
  3. Ja też nie znam sie na karmach ale szczerze mówiąc oatatnio przed kupnem karmy dla Sary też zastanawiałam sie nad Josera. Ogolnie recenzja bardzo fajnie napisana :)

    --------------------
    swiatsary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też nie znam sie na karmach ale szczerze mówiąc oatatnio przed kupnem karmy dla Sary też zastanawiałam sie nad Josera. Ogolnie recenzja bardzo fajnie napisana :)

    --------------------
    swiatsary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Recenzja bardo dobra :) Nie miałam jeszcze okazji kupić psiakom karmy z tej firmy, ale może na ferie zakupie i przetestujemy :*
    Pozdrawiamy
    oczamipsa365.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Recenzja fajnie napisana.
    Miałam tą josere ale skład mnie nie przekonuje "mączka" to mi się z mąką kojarzy ale kiedyś coś czytałam na temat co to ta "mączka" właściwie jest i dowiedziałam się że jest to suszone mięso ale pojawia się problem bo mączka drobiowa to może być wszystko wszelkie dzioby, pazury nie wiadomo czy to kura, indyk itp. na dobrej karmie powino pisać mączka z kurczaka, z indyka itp. w tedy w karmie nie ma momu tylko mięso.

    OdpowiedzUsuń